Poenget med å lese om displaylisten og sette seg inn i hvordan Flash bruker den er viktig for å forstå hvordan man kan gjøre mer avanserte ting i kode med egne objekt, for eksempel:
To typer:
flash.display.DisplayObject x,y,width, height, alpha, visible,
transform, stage, root, parentglobalToLocal(Point): Point
localToGlobal(Point): Pointsom kan være: Shape, SimpleButton, Bitmap, TextField, Video, Component
og
flash.display.DisplayObjectContainer numChildren addChild( DisplayObject)
addChildAt( DisplayObject, int)
getChildByName(String): DisplayObject
getChildIndex(DisplayObject): int
removeChild(DisplayObject)
removeChildAt(int)
setChildIndex(DisplayObject, int)
swapChildren(DisplayObject, DisplayObject)
swapChildrenAt(int, int)
contains(DisplayObject): Boolean
som kan være: MovieClip, Sprite eller Loader (video, bilde)
Se side 199-204, 207-210 hvor disse metodene blir forklart og eksemplifisert!
Klikke på vinduer (side 201):
Eksemplet kan modifiseres til å lage popup-vinduer!
Hvordan lage knapper som MovieClip (side 206)
Hvordan skrive ut grafiske objekter (side 207)
Manipulering av farver (side 208):
Legg merke til at Color og colorTransform er egne klasser.
Color kan lages og tilordnes color-egenskap i colorTransform, og colorTransform kan tilordnes transform.colorTransform-egenskap i DisplayObject-er.