Rediger musikken i Debussy.mp3 slik at:
Lag en Flash-applikasjon med en knapp som starter og stopper avspillingen av lydfilen du har redigert.
/* Oppgave 1 - Lyd 23.11.16 Se eksempel på bruk av lyd: www.ulven.biz/it2/mmif/mmif_k7.html Laget i Flash: Lyd importert til Library: Debussy (Klassenavn i Linkage) knapp med navn: knapp */ // Hvis stor fil kan man streame filen: // var lydfil = new URLRequest("filnavn.mp3"); // var lyd = new Sound(lydfil); // Her bruker vi lyd importert til Library, med klassenavn // Debussy i Linkage: var lyd: Sound = new Debussy(); // Bruk SoundChannel for å kunne starte og stoppe lyd flere ganger: // (Koden side 213-214 fikser ikke dette.) var sc: SoundChannel = lyd.play(); // Starter lyden // Knapp (toggle): knapp.addEventListener(MouseEvent.CLICK,knappKlikket); // Lytterfunksjon: function knappKlikket(evt: MouseEvent) { if(knapp.label == "Stopp"){ sc.stop(); knapp.label = "Start"; }else{ sc=lyd.play(); knapp.label = "Stopp"; }//if }//knappKlikket() |
Rediger videoen RomaVideo.mp4 slik at den får bredden 300
piksler.
Fjern også de 12 første sekundene i videoen.
Lag en Flash-applikasjon som viser videoen.
Legg også inn to knapper, en som restarter videoen fra starten og en som går direkte til det 30te sekundet i videoen.
/* Oppgave 2 - Video 23.11.16 - Versjon 0.1 Lagt inn: videokomponent med navn: video knapper med navn: restart og hopp */ // Knapper: restart.addEventListener(MouseEvent.CLICK, restartKlikket); hopp.addEventListener(MouseEvent.CLICK, hoppKlikket); // Lytterfunksjoner: function restartKlikket(evt: MouseEvent):void { video.seek(0); }//restartKlikket() function hoppKlikket(evt: MouseEvent): void { video.seek(30); }//hoppKlikket() |
Legg til kode på applikasjonen i oppgave 1 slik at antall ganger du har trykket på knappen vises i et tekstfelt på skjermen.
/* Oppgave 3 - Teller Som oppgave 1. Ekstra kode merket med rød farve! Tekstfelt for teller: txtTeller */ var lyd: Sound = new Debussy(); var sc: SoundChannel = lyd.play(); var teller: int =0; knapp.addEventListener(MouseEvent.CLICK,knappKlikket); function knappKlikket(evt: MouseEvent) { if(knapp.label=="Stopp"){ sc.stop(); knapp.label="Start"; }else{ sc=lyd.play(); knapp.label="Stopp"; }//if teller++; // Øker teller med 1 txtTeller.text = String(teller); // Skriver til tekstfelt }//knappKlikket() |